2020-11-22

 

Veckobrev Christ The King

Fr. Johnnys veckobrev på engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Hej allihopa,

Jag har nyss lyssnat på söndagsintervjun på P1. Lars Wicklin intervjuade Arash Samarin som kommer från Iran. En intervju om svenskhet och integration om hur hans integration blev hans pappas segregation.  Det väcker många tankar och lite skratt också.

’For Pope Francis, the word ‘encounter’ is charged with meaning. Faith, for him, ‘is an encounter with Jesus’. From this he urges that ‘we must do the same as Jesus did, and meet others as they are. We must bring about encounter. We are to make our faith a culture of encounter and of friendship, a culture wherein we find brothers and sisters, when we can talk even with those who do not think like us, even with those who have a different faith.’ För Påve Franciskus är ordet "möte" laddat med betydelse. Tro, för honom är ett möte med Jesus. På grund av detta uppmanar han oss att göra samma som Jesus gjorde, och möta andra som de är. Vi måste åstadkomma möte. Vi måste göra vår tro till en kultur av möte och vänskap där vi finner bröder och systrar, där vi kan tala även med dem som inte tänker som oss, även med dem med en annan tro.   Sacred Space

Jag fick en bön under veckan som rörde mitt hjärta.  Nu relaterar jag detta till alla som lider av Covid 19 och ligger på sjukhuset. "Må Gud ge dem, som sköter om dem, kunniga och varsamma händer." Trösta dem som sörjer och må de avlidna vila i frid. Hjälp oss att stå ut och hålla hjärtat uppåt. Låt ett vaccin komma snart. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Tyvärr kommer Kammarrätten ta upp fallet om kvinnan som behöver personlig assistent. Herre, vi ber att någonting händer snart för att göra livet lättare för den här kvinnan. Under tiden låt henne vara buren av våra böner. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Jag följer vad som händer i Kyrkan och i samhället och känner att vi måste be för bra andliga och världsliga ledare att de blir ledda av Gud och blir bra exempel för oss och våra barn. Jag är tacksam för vår Påve men vi får inte glömma bort att be för honom.  Herre, ge Påve Franciskus all styrka, visdom och mod som han behöver.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Vi överlämnar världens barn till Dig. Må de uppleva kärlek som leder till en tro på Din kärlek. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Let your loving kindness come to us, O Lord. May Your peace be with us and go out from us. You are our God forever and ever. Låt din kärleksfulla barmhärtighet komma till oss, o Herre.  Må Din frid vara med oss och gå ut från oss.  Du är vår Gud för evigt. Resp psalm 13 okt

Varma hälsningar på den sista söndagen under året, Kristus Konungens Dag

Colette

Dear Friends,

 With this email we come to the end of another Liturgical Year, a year of following Christ in our love for one another. And what a year it has been!! We had no idea what was ahead of us this time last year. The first few months were normal enough but then the virus struck and life has been upside down ever since.

 The main result of the virus is that we have all been thrown back onto the main resource of our lives – one another in our closest relationships of marriage and family life. We have been living off this resource to a great extent since March. And it has been difficult for so many people. But it has also been good for many others. The challenge has been to really invest ourselves in what is most important and trust that this will bring us through to when life will broaden out again.

 This kind of a programme can become even more important than usual for you. Give special time to each other each week to appreciate the wonder of your love and to enjoy it so that the rest of the time can become fruitful and enjoyable. I hope you will find that in the input that I send you for next Sunday and the week following that.

 You are in my prayers that God may bless and reward you for the efforts you make to grow in your love and commitment. And may God protect you and all your loved ones from the many serious effects of Covid-19 on yourselves and your life together.

 Johnny

 


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?