2021-05-23

 

Veckobrev Pentecost

Dear Friends,

 For the past seven weeks we, the Church, have been preparing for this feast of Pentecost by reflecting on the risen presence of Christ among us in our homes and in our parish communities. In some ways it has been a long haul. We have been in lockdown for all of this time and as a result it may have been difficult to experience the excitement of knowing the great truth of his presence with us for our world.

 Pentecost is the feast of a new beginning. This is coming at a time when we are gradually opening up again in so many ways. There will be a sense of caution in this opening up but we need to let the Holy Spirit help us to let go to the possibilities that lie ahead for us in our witnessing to Christ.

 I hope the enclosed input will be of help to you in finding the energy for the ways of joy and gladness in your marriage and/or your family life and also a new commitment to being part of the faith community of your parish as couples and families. As always, you will be in my prayers each day. Please continue to keep me in your prayers as we ask God to bless all of us and keep us all safe in his care.

 Johnny

Fr. Johnnys veckobrev på engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Hej allihopa,

On the Feast of the Ascension Cardinal Collins spoke of two great devotions to the Divine Mercy and to the Sacred Heart which are essentially the same...Jesus  invites us to trust in him.  ”Jesus, I trust in you"  and the prayer "Jesus, meek and humble of heart, make my heart like unto thine".  Min Mamma lärde mig den bönen när jag var barn. Cardinal Collins also said:  On the Ascension the situation is reversed. Jesus withdraws 40 days after the resurrection and trusts in us to fulfill his mission.  We can trust Him to give us the strength to do so through the grace of the sacraments.

På Kristihimmelsfärd fest gav kardinal Collins en inspirerande predikan. Han talade om två stora andaktsövning till den gudomliga barmhärtigheten och Jesus Heliga Hjärta som är väsentligen detsamma. Jesus erbjuder oss att lita på Honom. "Jesus, jag litar på Dig" och bönen "Jesus mild och ödmjuk av hjärta, gör mitt hjärta likt Ditt". Min mamma lärde mig den bönen när jag var barn. Vidare sade Cardinal Collins:  "På Kristihimmelsfärd dag blir situationen omvänd. Jesus drar bort 40 dagar efter uppståndelsen och litar på oss att uppfylla Hans mission. Vi kan lita på Honom att ge oss styrkan att kunna göra det genom nåden från sakramenten.

Vid Pingst skriver Fr. Johnny till oss. We are to be his witnesses in the world, so he gives us his Holy Spirit so that we can have the energy we need in order to witness through love. Vi ska vara Hans vittnen i världen, så Han ger oss den Helige Ande så att vi kan ha energin vi behöver för att kunna vittna genom kärlek.  Resten finns i brevet.

Like-souled people nourish each other´s souls in  love, care and in forgiveness.  In our prayer and creativity like in music and art.  Pentecost is the celebration of the day of the Holy Spirit with tongues of fire reaches more deeply into our souls, to stay there.  Holy Spirit give life of body, mind and soul till all. Själsfränder ger näring åt varandras själar i kärlek, omsorg och förlåtelse.  I vår bön och kreativitet som i musik och konst, Pingst är firandet av den Helige Ande med tungor av eld når djupare i våra själar för att stanna där. Helig Ande ger liv till kropp, sinne och själ till alla.

Bianca från Nyköping sade för många månader sedan att vi borde be för våra barn och det är väldigt viktigt.  Herre, du vet att vi behöver näring för våra själar.  Vi överlämnar våra barn och ungdomar till dig.  Vi ber att du ger dem troende vänner så att de kan inspirera och hjälpa varandra.  Låt inga barn hålla sig borta från Kyrkan när pandemin är över.  Låt föräldrar vara bra förebilder och ge dem insikt och gott omdöme i samtal med barn och ungdomar. Helige Ande, vi litar på Dig.

Vi ber för alla barn som gör sin Första Kommunion i år och som konfirmeras.  Dra dem in i en närmare relation med dig och varandra.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Diala och Sargon gifte sig igår, lördag den 22 maj 15.30.  Vi tänker speciellt på dem.  Herre vi överlämnar Diala och Sargon till Dig.  Må de komma närmare och närmare dig och varandra.  Må dem ha ett lyckligt liv tillsammans.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Come Holy Spirit, Fill the Hearts of Your Faithful and kindle in them the fire of Your love. Send forth Your Spirit and we shall be created and You will renew the face of the earth. Kom Helige Ande, fyll dina trognas hjärtan och tänd i dem Din kärleks eld. Sänd ut Din Ande och vi skall bli väckta och Du skall förnya jordens ansikte.

En välsignad och glad Pingst till er alla.

Varma hälsningar,

Colette

 


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?