2011-04-30

 

Veckobrev

Hej allihopa;

Här kommer Fr.Johnnys brev, som har "Påskglädje" som rubrik den här veckan. Igår morse, när jag lyssnade till "Pray as you go", hörde jag Glenstall Abbey Kör sjunga följande:
"This is the day that the Lord has made.
Let us be glad and rejoice in it."
Det här är dagen som Herren har gjort.
Låt oss vara glada och glädjas i det.

Det är så, att igår var min pappas födelsedag.  Jag tänkte på honom med glädje. Han betydde väldigt mycket för mig. Han brukade prata med oss vid matbordet om viktiga saker. Han tyckte att ärlighet var en av de viktigaste sakerna i livet.  Han sade till oss att vi alltid måste följa våra samveten, även om vårt samvete inte var överens med vad Kyrkan sade eller gjorde.
Jag läste också följande på Sacred Space imorse:
"We are bound to follow our conscience and follow the truth as we know it. If we are wrong, it will be exposed. Real Truth will always come to the surface eventually."
Vi är tvungna att följa våra samveten och följa sanningen som vi erfar den. Om vi har fel kommer det att visa sig.  Verklig Sanning kommer alltid upp till ytan förr eller senare.
Det var en del av förklaringen till dagens läsning, Apostlagärningarna 4:13-21. Det kunde ha varit ord från min Pappas mun.
Tyvärr gick min Pappa bort när jag var gravid med yngste sonen, Francis.  Det var en svår tid for mig. Död och liv är inte alltid så lätt. Jag fick kämpa för att behålla Francis också. Jag vet nu att det var en tid av mognad for mig och att Herren fanns med. Idag känner jag mig väldigt tacksam för min Pappa och vad han gav mig och allt jag har varit med om.

Det gjorde mig glad när jag läste vad Sonia skrev till oss under veckan:
"Jag är tacksam för er och alla de som har tänkt på och bad för min före detta man (mina barns pappa) och idag tror jag verkligen att vår Gud bryr sig om våra böner. Jag fick höra från min dotter, som var i Halmstad under Påskhelgen, att pappas tillstånd är mycket bättre nu. Att han får en spruta med några droppar som hjälper honom mycket och att han till och med har börjat att få håret tillbaka.
TACK GODE GUD ATT DET FINNS HOPP!"

Jag pratade med Bengt Malmberg om Biskopens inbjuden till Mässan 18.00 den 21 Maj. i Domkyrkan. Jag tänker delta.  Se inbjudan på bloggen www. http://standigbon.blogspot.com . 
Bengt sade att Katolikerna som deltar i Jesu Manifestation,  som är samma dag, brukar träffas i Fatusparken kl.10.00 och sedan gå tillsammans till Kungsträdgården . För mer information, se:  http://www.jesusmanifestationen.se/

"We have the gift of faith so that others can come to believe."
Vi har trons gåva så att andra kan komma till tro  säger Fr. Johnny i brevet idag.

Varma hälsningar,

Colette



Fr. Johnnys senaste veckobrev hittar du
 här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?